Så registrerar du dig för att betala med Autogiro

REDGO erbjuder nu möjligheten att betala via autogiro. Här finner du all information du behöver veta för att registrera dig för att betala via autogiro samt vanliga frågor och svar.

 

 

Fördelar med att betala med autogiro

  • Automatiska betalningar varje månad
  • Dela upp dina kostnader och betala månadsvis
  • Ingen risk för faktura- eller påminnelseavgifter
  • Enkel och bekväm hantering av räkningar

 

Registrera dig för autogiro via din bank

Du anmäler dig enkelt till autogiro via din egen bank. Under Autogiro-mottagare så kan du söka på Redgo Sweden AB och lägga till oss som mottagare. Kom ihåg att ange betalarnummer som referens. Detta nummer är alltid 9 siffror och startar med 11. 

 


Så fort vi fått in din bekräftelse så kommer din nästa försäkringsperiod börja dras månadsvis via autogiro. 

 

 

Bra att ha tillhands när du registrerar i internetbanken

  • Namnet på oss som mottagare: Redgo Sweden AB 
  • Vårt bankgironummer: 5836-6261 
  • Ditt betalnummer hos oss: Kontakta oss om du inte redan fått detta 

FAQ Autogiro

När görs dragningen?

Autogiro dras månadsvis och sker den första bankdagen varje månad. 

Var god notera att när du nytecknat försäkring kommer du debiteras för två månader den första dragning. Efter det dras du för en månad åt gången.  

Kan jag byta betalningmetod under min försäkringsperiod?

Om du redan betalat för din försäkringsperiod så kan vi inte justera på den nuvarande perioden. Dock kan du registrera dig för autogiro så att din kommande försäkringsperiod dras via autogiro. 

Vilka betalningsintervaller gäller?

För autogiro så erbjuder REDGO månadsbetalning. 

Vart hittar jag mitt betalarnummer?

Betalarnumret som används som referens hos din bank är alltid 9 siffror som startar med 11. Om du inte redan fått detta från oss så kan du kontakta kundtjänst på tfn 0771-22 00 22. 

Får jag en bekräftelse när jag registrerat autogiro?

Om du nytecknat din försäkring så kommer vi skicka ut en bekräftelse/betalninsspecifikation när vi fått in ditt medgivande. Om du redan har en aktiv försäkringsperiod och registrerar dig för autogiro så kommer vi inför din kommande försäkringsperiod skicka ut bekräftelsen tillsammans med information om din kommande försäkringsperiod. 

Vad händer om jag inte har täckning på kontot?

Om vi inte lyckas dra den första bankdagen, så kommer ytterligare två försök kommande dagar göras. Om inte dessa lyckas, kommer vi försöka dra kontot för två månader nästkommande dragning. Om vi vid det tillfället inte lyckas, så kommer din försäkring sägas upp enligt försäkringsavtalslagen. 

Vad händer om jag tecknar försäkring med Autogiro men inte ger medgivande?

Om vi inte får in ditt medgivande för autogiro så kommer vi skicka ut en påminnnelsefaktura för att informera att vi inte kunnat ta betalt för försäkringen och ge dig möjlighet att betala in försäkringen via faktura istället. 

Hur ger jag medgivandet?

Om du tecknat försäkring via vår webshop eller via kundtjänst kommer du få ett SMS av oss med en länk till ett formlär (länken startar med https://smnlp.se). I formuläret fyller du i uppgifterna som behövs och godkänner. 

Du kan också ge medgivande till autogiro via din egen internetbank. Under Autogiro-mottagare så kan du söka på Redgo Sweden AB och lägga till oss som mottagare. Kom ihåg att ange betalarnummer som referens. Detta nummer är alltid 9 siffror och startar med 11.