Hållbarhet i REDGO

I REDGO arbetar vi aktivt med hållbarhet och vi ser till att ta ett socialt ansvar. Klimat, miljö, sociala frågor och god bolagsstyrning integreras i alla våra kärnprocesser. Vår hållbarhetspolicy bygger på FN:s Global Compacts Tio Principer inom mänskliga rättigheter, arbetsrätt, klimat och anti-korruption.

Tryggare samhälle

Vi är fast beslutna att ta socialt ansvar och respektera allmänt accepterade internationella principer för mänskliga och anställdas rättigheter.

Anställdas egenmakt

Kontinuerligt arbete med att attrahera, utveckla och behålla medarbetare. Fokusera på att ge möjligheter för alla och sträva efter en 50/50 könsfördelning på ledande positioner.

Bra bolagsstyrning

Vi ska ha bästa praxis inom bolagsstyrning och följa de högsta etiska standarderna.

Vår verksamhet

En minskning av CO2-utsläppen med 75%* till 2025 och 90%* minskning till 2030 samt att klimatkompensera kända restutsläpp. Referensår 2019.

 

 

*Gäller punkt 1, 2 och 3, där punt 3 omfattar resor och avfall kopplat till vår verksamhet.

 

Hållbar skadehantering

Öka vår andel av direkthjälp via telefon och reparation på plats, implementera smartare leveranslösningar, gradvis ersätta servicebilar med elbilar samt reducera utsläpp från vår fordonsflotta.

Uppförandekod för leverantörer

Säkerställa att våra leverantörer bedriver sin affärsverksamhet i enlighet med principerna och riktlinjerna i UN Global Compact

REDGO ägs av Gjensidige Mobility Group och ingår i hållbarhetsredovisningen för Gjensidige Group.